„Teme și motive în lirica eminesciană”
prof. Daliana Lăcătuşu
Din dorința de a comemora cei 172 de ani de la nașterea simbolului nepieritor al românilor, Mihai Eminescu, pe 17 ianuarie 2022, în colaborare cu biblioteca Colegiului Tehnic „Mediensis” Mediaș, s-a derulat activitatea literară intitulată „Teme și motive în lirica eminesciană”.
Activitatea a fost susținută de către elevii clasei XIA, îndrumați de d-na prof. Daliana Lăcătușu. Elevii au realizat și prezentat materiale bine documentate despre viața, opera și activitatea literară a Eminului, având în prim-plan temele și motivele specifice liricii eminesciene.
În încheiere, elevii au recitat câteva dintre cele mei cunoscute creații lirice, un moment poetic sensibil și plin de emoție.
Proiectul „Abilități pentru acțiune”
prof. Ana Bocioancă
Proiectul „Abilități pentru acțiune” are o abordare complexă pentru prevenirea consumului de droguri, favorizând factorii de protecție ai elevilor prin: dezvoltarea unei conexiuni puternice cu școala, implicarea părinților în viața copiilor și dobândirea cunoștințelor și abilităților necesare în luarea unor decizii sănătoase când sunt presați să consume droguri.
Proiectul se centrează în mod special pe elementele pe care studiile le identifică constant ca fiind foarte importante în prevenirea folosirii drogurilor în adolescență. Aceste elemente sunt:
- Credințele normative și implicarea personală: recunoașterea faptului că folosirea drogurilor nu este comună în rândul tinerilor și abținerea de la consum;
- Influențele sociale: recunoașterea presiunilor externe și interne și planificarea unei rețele de susținere împotriva folosirii drogurilor printre prieteni;
- Abilitățile de rezistență și alte competențe emoționale și sociale: capacitatea de gestionare și asertivitate pentru a crea abilități de a rezista la presiune și de a refuza consumul de droguri;
- Cunoașterea efectelor drogurilor: informarea corectă, potrivite vârstei, despre impactul asupra sănătății pe termen scurt și lung al consumului de droguri, impact care poate afecta dezvoltarea personală și socială;
- Formarea de conexiuni pro-sociale cu tipologii potrivite de adulți și adolescenți: identificarea de modele pozitive în familie și comunitate împreună cu care să desfășoare activități constructive și să impună concepte și abilități cheie pentru prevenire.
Oferindu-le elevilor abilități de învățare socială și emoțională (SEL) explicite, pe parcursul proiectului, în condiții de siguranță, se înlătură multe bariere din calea învățării, promovându-se dezvoltarea pozitivă și rezultate școlare mai bune, precum și reducerea comportamentelor riscante.